田中秀治研究室 ~Student Page~

☆ お知らせ (Announcement) ☆

読者の皆さん、こんばんは。
当ブログの管理人、修士2年の金子です。
早いもので、当ブログを立ち上げてからはや2年が経過しました。
当時学部4年だった私も修士2年です。
学生の皆さんの御協力のおかげで、この2年間でとても充実したブログとなりました。
幾多のイベント、国内学会・国際学会出席の体験、卒業生の言葉・・・
いくつもの素晴らしい記事が生まれました。
時々研究室に訪れる学生からも本ブログを読みましたという声を聞き、大変うれしく思っています。
Dear all readers,
I’m Kaneko, a master program student and a manager of this student blog.
It has passed over 2 years since I created this blog.
Thanks to every student, many fulfilling articles such as reports of many events, experiences of domestic / foreign academic conferences, messages from graduates have been written in our blog.
Sometimes, I’m glad to hear that students who visit our laboratory read our blog.
Thank you very much!

今後もこれまでと同じように記事を書いていくつもりです。
さらに新しい試みとして、「田中秀治研究室ってどんな感じ?」というのを不定期で簡単に紹介していきたいと思います。
配属研究室を決める学部2年生や、大学院から東北大学に来る他大学生、留学生にとって、
研究室の雰囲気・環境というのは非常に気になるところだと思います。
私も学部2年生の時はそうでした。
今後はそういった内容の記事も発信していければいいなと思っています。
We will continue to update new articles in the future.
Moreover, as a new trial, we will also introduce “What is Shuji Tanaka laboratory like?”.
I think it’s quite important to know that kind of information for students who are interesting in our laboratory.
It was also important for me to know that when I selected a research laboratory in Bachelor.
So, I’d like to update the information from this semester.

ではまた。
See you soon.

PageTop